فیفا بازی بحرین با اندونزی را بررسی می‌کند
نوشته شده توسط : zwembril
بازی بحرین و اندونزی

بازی بحرین و اندونزی با نتیجه غیرمنتظره ده بر صفر به پایان رسید

اندونزی از نحوه داوری آندره الحداد در دیدار این تیم مقابل بحرین که به برتری ۰-۱۰ حریف منجر شد به فیفا شکایت کرده است.

زمانیکه قطر با گل دقیقه ۸۶ کاسولا بازی را در تهران به تساوی کشاند و قطر، میزبان جام جهانی ۲۰۲۰، را از سرافکندگی حذف زودهنگام رهانید، ۱۰۰۰ کیلومتر آنسوتر بحرین از مهمان خود اندونزی ۰-۹ پیش بود.

تماشاچیان کم‌شمار حاضر در ورزشگاه ملی بحرین از نزدیک شاهد رقم خوردن یک نتیجه غیرمنتظره بودند.

تیمی که در پنج بازی قبلی تنها سه گل زده بود در یک بازی نه بار دروازه حریف را گشود. استقبال اندک از بازی شاید به این دلیل بود که کسی امید به صعود بحرین نداشت. شاید هم کنار گذاشتن تعدادی از بازیکنان این تیم به دلیل شرکت در اعتراضات ضد حکومتی و جایگزینی آنها با بازیکنان کم تجربه این وضعیت را ایجاد کرده بود.

البته اندونزی هم با تیم اصلی خود به میدان نیامده بود. بیشتر بازیکنان این تیم برای اولین بار با پیراهن ملی به میدان می رفتند و دلیل اصلی آن هم ممنوعیتی بود که فیفا برای شرکت بازیکنان حاضر در سوپر لیگ اندونزی در تیم ملی این کشور در نظر گرفته است. آجی سانتوزو سرمربی موقت تیم هم برای اولین بار بود که هدایت تیم ملی بزرگسالان اندونزی را به عهده داشت.

وقتی خبر گل کاسولا به منامه رسید آه از نهاد بازیکنان و اندک تماشاچیان حاضر در ورزشگاه بر آمد. آنها در آخرین دقایق جواز صعود به دور بعد را از دست داده بودند.

در آخرین دقیقه بازی بحرین یک گل دیگر هم به ثمر رساند اما تاثیری در سرنوشت این تیم نداشت. با این حال یکی از پرگل ترین نتایج در انتخابی جام جهانی در آسیا رقم خورد؛ پرگل ترین برد تاریخ فوتبال بحرین و سنگین ترین شکست تاریخ فوتبال اندونزی.

در تهران هم بیشتر بازیکنان تیم ملی ایران از جمله جواد نکونام کاپیتان این تیم از حذف بحرین اظهار خوشحالی کردند. البته آنها تاکید کردند که ایران کاملا جوانمردانه بازی کرده است.

اما بازی ایران- قطر در تهران شک و شبه‌ای را به وجود نیاورده بود. نتیجه بازی نتیجه ای نامعمول نبود و سیر بازی و حوادث آن کاملا طبیعی بود.

شک و تردیدها در منامه بوجود آمد. در آن بازی آندره الحداد، داور لبنانی، سامسیدار، دروازه‌بان و کاپیتان اندونزی، را در دقیقه دو اخراج و یک پنالتی برای بحرین اعلام کرد. این یکی از چهار پنالتی‌ای بود که او در این بازی به سود بحرین اعلام کرد. البته بحرین تنها دو پنالتی را گل کرد. الحداد در این بازی سرمربی اندونزی را هم اخراج کرد.

این داور سال گذشته هم در بازی چین- سنگاپور در مرحله انتخابی جام جهانی برزیل، که دو بر یک به نفع چین تمام شد، را با تصمیمهایش جنجال بسیاری برانگیخت و سنگاپوری‌ها به شدت معترض بودند که او یکطرفه و به سود میزبان داوری کرده است.

آجی سانتوزو، سرمربی موقت اندونزی، بعد از بازی گفت تیم کشورش در این مسابقه "کاملا بازیچه دست داور لبنانی" شده و فدراسیون فوتبال این کشور هم رسما به فیفا شکایت کرده است.

فیفا نیز در بیانیه‌ای گفته "طبق روال معمول این مسابقه و نتیجه آن را بررسی خواهد کرد". فیفا اضافه کرده که "با توجه به نتیجه غیر عادی بازی که بر خلاف انتظار و سابقه بازیهای دو تیم بوده، برای حفظ اعتماد و شفاف بودن نتایج بازی‌ها" این تصمیم را موجه دانسته است.

فیفا باید گزارش رسمی این بازی را دریافت کند و سپس تصمیم بگیرد آیا به بررسی‌های بیشتری نیاز هست یا نه.





:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: